FÅNGA DAGEN

2011-03-06 | 21:49:54 | Sayings of the day

Vad svarar man när ens bästa vän berättar att den är sjuk, lever med dödångest och inte vet vad som väntar i morgon?
Så många gånger har jag funderat över livet och dess innebörd. Jag har genom åren förlorat vänner och familj. Var gång jag hamnar i sorg, funderar jag över livet och det efter..
I dag ringde jag en av mina bästa vänner.. vi har gått igenom en speciell period av vårt liv tillsammans. Vi vävde starkt band i mellan oss som alltid finns, även fast det kan gå långa perioer utan att vi hörs.. I dag såg jag en status på Facebook som fick mig att förstå att det inte var bra med min vän. När jag ringde så berättar han att han går och väntar på att läkarna ska fastställa hans diagnos. Det gör ont att vara så långt i från honom, att inte få krama om honom i hans smärtsammaste stund..

Jag var tillsammans med min första och största kärlek i 7 år, för 2 år sedan gick han bort.. det var en sorg och smärta jag aldrig kommer att kunna beskriva i ord. Men jag fick en ny syn och ödmjukhet för livet.. för universum..

CARPE DIEM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback