Eminem VS Sokrates

2010-06-09 | 17:12:26 | Allmänt

Gaaaaaaaaaaaaah! Vet inte vad jag gett mig in på. Ja, som jag tidigare skrev så har jag hoppat på en filosofi-kurs. Alltså, filosofins grunder. Jag har alltid hört att jag är filosofisk, för djup, alltid måste ha svar, letat i uppslagsverk, funderat, sökt och sökt. Googlar du "flitigaste googlaren" kommer "soposh" som första träff ;P 

Men Alltså, Platon, och Sokrates osv de gamla grekerna *Gäsp*
Visst, visst, dom la grunderna till en massa..

Jag ska skriva en uppsats, om en bok, som min favoritfilosof skrivigt.. Vet ingen, har ingen, googlade.. men vilket knas..

Kan jag göra en uppsats på Eminems låtar, eller hålla färgen och påstå att Carrie Bradshaw existerar och faktiskt skrev en bok..

VS
Eminem                        Sokrates


Sokrates: Vare sig han väljer att gifta sig eller celibat så kommer mannen att ångra sig.
Eminem: I dont hate women- they just sometimes make me mad.


VS
Carrie Bradshaw          Platon

Carrie: Men who are too good looking are never good in bed because they never had to be.
Platon: Om vi förväntar oss att kvinnor ska göra samma saker som män, måste vi lära dem samma saker.

Ja vad säger ni?





Kommentarer
hanna säger:

hej och TACK. vad glad jag blir att du gillar min blogg... snällis! :)



/exiback

2010-06-09 | 21:59:59
Bloggadress: http://exiback.blogg.se/
Tove säger:

Platon verkade faktiskt mest filosofisk ;) Rolig blogg förresten, jag är fast i den!

2010-07-30 | 18:18:17
Bloggadress: http://frostmule.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback