Nät-Äckelgroda eller prins?

2010-04-19 | 09:16:10 | Love is something..



Jag tillhör den där kategorin människor, som är hopplöst romaniska. Jag kan dagdrömma om att springa på en fransman i randig tröja med en baguett under armen, och vid första ögonkastet är det han och jag för alltid! Eller att min matkasse går sönder och gentlemannen brevid böjer sig ner, hjälper mig att ta upp varorna och när våra händer snuddar, så uppstår uforiska blixtrar och sedan lever vi lyckliga i alla våra dagar. Har jag sett för mycket film? Tja, inte vet jag. Men så är jag ju singel också, på grund av mitt hopplösa kärlekstrams? Borde jag kanske skapa en profil på mötesplatsen eller ekontakt!

Realiteten omkringer mig ser ändå ut så att, fler och fler i min bekantskapskrets laddar upp profiler på dating-sighter, och faktiskt,träffar kärleken! Var i från kommer min allergiska reaktion? Kommer jag alltid att sitta som singel på bröllop där ”tacktal” till datingsidor läses?



Nej, jag kommer inte att ladda upp någon profil på någon sight, inte än på et tag i alla fall.

Jag fick höra något sjukt idag. En bekant till mig hade skaffat sig en profil på en datingsida. Snabbt fick hon ett svar via sin mail. Killen skickade sin msn och bad henne adda honom, vilket hon gjorde. Fotona han skickade på sig var rena modellbilderna, på bilderna var han MAGISKT HET. De pratade en kort stund, han verkade trevlig. Men så plötsligt ur det blå skriver



HAN: gillar du analsex?

HON: Nej!                                                   

Varpå HAN skriver vidare:

Vill du ha telefonsex?

HON: Nej

HAN: Så du vill inte ha det lite skönt på över telefon en stund?

Hon: NEJ!

HAN: Va bra för det vill inte jag heller!

Och där med loggar han ut.

Jag tror inte att bilderna han visat på sig själv var bilder på honom. Och min misstanke stämmer, så innebär det att han dessutom stuligt bilder någon stans. Fy skäms det är inte heller ok!!! Det var väll därför den fega sorgliga skiten ville ha telefonsex i stället för camsex...

Alltså allvarligt? Skulle vi någonsin gå fram till en okänd människa och fråga: Gillar du analsex, efter en tre minuter lång konversation? För att vidare fråga ska vi gå någon stans och knulla? Överdriver jag, nej, men kanske drar jag det till sin spets. Men det skiter jag i. Bara för att man sitter i varsin lägenhet bakom varsin skärm och knapprar på ord på ett tangentbord så är det INTE mer ok att fråga vad som helst hur som helst. Jag tror inte att jag skulle kunna räknas som en pryd tjej. Jag har haft mina utsvävningar och sexuella äventyr. Men jag frågar mig ändå, vad fan har hänt med vår sexualitet. Är det skildnad på het erotik och kåtknull? Ja, jag tycker det. Och hur behandlar vi varandra i vår sexualitet? Jag gillar INTE analsex!! (All respekt till alla er tjejer som gillar det. Vi alla tänder på olika saker så..) Och jag skulle definitvit inte gilla det mer om någon okänd människa kom frågade mig om jag tyckte om det. Jag känner på allvar en viss oro. För kom igen, på riktigt, vi är inte vandrande djuriska kåta , våta, hårda djuriska kön som vandrar omkring här i världen. Vi har hjärna, hjärta och själ också eller hur! Jag älskar att va galet kåt, det är inte det. Men va fan, kännslan då, vibrerande intensitet.. sex utan känsla och intensitet, det är som att äta smaklöstgodis utan socker!



Det finns för och naktdelar med dating på nätet. Som jag inledningsvis skrev, så är det så att flera faktiskt funnit kärleken på nätet. Sedan finns det de där äckeltyperna. Men hur ska man veta? Vem som är vem och att den man möter på nätet faktiskt är den de utger sig för att vara? Ja, det kan man inte! Därför fortsätter jag att vandra på min stig, med romantik i sinnet, mumsandes på välsmakande sockrigt godis och drömmer om att jag möter HAN när jag som minnst annar det :) 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback