Jag=Janis Joplin

2009-12-10 | 21:32:43 | Allmänt


Läste på doloresdolores.blogg.se Hon skrev om en dröm hon hade om Janis Joplin. Du kan läsa om det här.

Hur som så fick det mig att tänka på en sommardag i Stockholm för några år sedan. Jag och min dåvarande kille gick förbi Klarakyrkan. Jag hade jättelångt rakt mörkt hår och var liten och späd. Denna ljumna somarkväll hade jag på mig ett par vida vita byxor och ett linne. Jag började frysa och fick ta på mig min killes vita tröja som så klart var alldeles förstor för mig. Hur som helst så började en onykter kvinna skrika och peka på mig helt galen. Titta allihopa, Jains Joplin!! De skapade stor uppmärksamhet på gatan, så klart var det ingen som delade hennes önsketänkande. Men kvinnan var helt övertygad, hon skrek och slet i mig. Tillslut orkade jag inte argumentera mer om vem jag var så jag höll bara med, Ja jag är Jains Joplin. De är ett minne som ligger mig varmt om hjärtat. Inte för att jag velat se ut som Joplin, men jag lyssnade mycket på henne när jag var yngre och har alltid tyckt att hon är så jäkla cool, kvinnan är en fet legend! Och de var både minnesvärt och ärofyllt att få vara henne en kort sekvens av mitt liv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback