Är jag vidskeplig?

2009-12-15 | 21:42:43 | Allmänt

Jag hade blivit taggad på fejjan i ett tarokort, Dommen. Ja men vist låter det positivt..eh NOT!
Grejjen är att de stämde så galet in på min situvation i nuet. Jag vet inte om jag tror på taro, kanske tror mer på en psykologisk faktor.. jäjä what ever.. kanske borde jag bara köra öppet sinnelag och insupa hela kortet i mitt liv..?


Enligt den här sidan betyder mitt kort:

Domen eller Yttersta Domen utgör en tid av rannsakan. En tid, då man får tänka över sitt liv, vart man har kommit, vad man har åstadkommit och hur man har nått hit. Kortet kan också stå för en period i livet då man kommer att testas. En student kan få upp det här kortet inför prov, tentamen och examina. Nu förhåller det väll sig så att jag sysslar med rannsakan av mig själv på daglig basis, det är sedan en ganska lång period en del av min vardag.. Men jag känner verkligen av att jag står i en period där jag verkligen blir testad från olika håll helatiden.. mina vänner sa det till mig bara i går.. Och det är inte behagligt kan jag lova!

Den här tiden innebär också en tid för beslut angående vad nästa destination blir. Sedan inträder en känsla av lättnad. Efter som att jag och B just gjort slut och jag har svårt att släppa acceptera och gå vidare blir detta klockrent! Intellektuellt förstår jag att jag ska vända blad, men det är läskigt, ingen kontroll alls på vad som händer på de nästkommande bladen i mitt liv. Känslan i mig vill inte alls hänga med. Önskar att jag bara kunde känna att det är spännande, but not :( Vet ej vad nästa destination blir.. :/

Domen står oftast för vägskäl, och behov av att fatta beslut. Vad man väljer för konsekvenser med sig, men det viktigaste är att välja något. Ok, will försöka att få in det i handling och praktik..

Domen kan också stå för att räkenskapens tid nu är här och att man nu får möta sina rädslor. Gamla skulder behöver nu betalas, det går inte längre att smyga sig undan sitt ansvar. Åh no shit!! De erfar jag här nu på plats jag svär!

Allmän tolkning - Kortet symboliserar förnyelse och förändring, svåra avgörande beslut och frigörelse, liksom resultat. Låter fint! Men svårt att få in de i känslan, men frigörelse, snälla ge mig!!!

Jobb - På jobbet kommer du att behöva rannsaka dina avsikter liksom dina mål. Så sant som det står skrivet!

Kärlek - Du kan vänta dig att diskutera med din partner, erkänna era misstag, och ta relationen till en ny nivå. Önskar att de vore så, men nja, inte upp till en nivå, här saknar jag nivåer faktiskt Fast de går ju att tolkas på flera sätt ska försöka hitta något i det..

Ekonomi - Nu går det inte längre att vänta, det gäller att betala sina skulder. Så sant så sant, 5 räkningar ligger och skulle betals för ett par dagar sedan, ska fixa i morgon :) Fast jag skulle hellre köpa ett par skor, ansvar är såååå trist faktiskt!


Ja, jag vet inte.. vad tror ni.. tror ni på tarot, eller har det en psykologisk förklaring, tolkar man in det man själv vill tolka in, går det att känna igen sig i alla kort hela tiden?

Blev spådd av en för mig okänd kvinna på Mallis för några år sedan.. de stämde också in läskigt bra. Dessvärre följde jag inte kvinnan och kortens vägledning den gången.

Är taro svart magi?


Kommentarer
gotteochvi♥ säger:

SV; JA, ELLERHUR?! FANTASTISKT!

2009-12-18 | 08:42:06
Bloggadress: http://gotteochvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback